عمل لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

امروز میخوام در مورد عمل لابیاپلاستی اطلاعاتی را با شما در میان بزارم.

لابیاپلاستی در واقع شایع ترین عمل جراحی زیبایی زنان هست که در کل دنیا داره انجام میشه.

وقتی میگیم لابیاپلاستی منظورمون دقیقا کم کردن و کوچک کردن سایز و گاهی اوقات حجم لابیا مینورها هستش.
که این امر بیشتر جنبه ی زیبایی داره ولی گاهی اوقات حتی از لحاظ درمانی هم کمک کننده است.

کلا خانم های که متقاضی این عمل جراحی هستن حالا یا در حین رابطه دچار مشکلاتی هستن و یا اینکه سایز لبیامینورهاشون خیلی بزرگ هست که دچار ساییدگی و درد میشن و یا اینکه دچار عفونت های مکرر میشن.
در فصل تابستان بخصوص که لباس های تنگ تر پوشیده میشه خیلی ناراحت کننده و آزار دهنده میشه براشون و در خانم های مجرد که رابطه جنسی هم ندارند بسیار آزار دهنده است.
و در یک سری از خانم ها هم که فقط جنبه ی زیبایی براشون مطرح هست.

عمل جراحی لابیاپلاستی

همانطور که گفتم عمل جراحی لابیاپلاستی شایع ترین و فراگیر ترین عمل اختصاصی برای خانم ها هست که در کل دنیا هستش و از سال ۱۹۸۴ این عمل داره انجام میشه و در واقع اولین گزارشات و اولین جراحی که انجام شد و در ژورنال ها و مقاله های پزشکی چاپ شد از این سال بود.

تکنیک‌های مختلف عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی تکنیک‌های مختلفی داره که اون را باید در واقع به دست پزشکتون بسپارید که اون خودش تشخصی می ده که برای هر کسی کدوم عمل مناسب تر و کدوم روش مناسب‌تر هست که البته با مشاوره‌ی بیمار انجام میشه و هدفی که بیمار داره و نتیجه‌ای که مد نظر هست.

محل انجام عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی لابیا مینور میتونه توی مطب انجام بشه یا توی بیمارستان انجام بشه، میتونه با یه بی حسی موضعی انجام بشه و یا این که در بعضی از موارد نیاز هستش که بیماران بیهوشی سبک ببینن.
و توی بعضی موارد هم نیاز هست که حتما تو بیمارستان باشه که حالا اون موارد خاص هست و باز هم با مشاوره‌ی پزشک و بیمار انجام میشه.

مدت زمان عمل لابیاپلاستی

زمان این عمل معمولا حدود یک ساعت طول میکشه حالا شاید بسته به نوع بیمار و نوع عمل و ظرافت عمل کمی بیشتر یا کمتر باشه.
عملا کنترا اندیکاسیون و مانعی برای این عمل وجود نداره.
در خانوم‌های دوشیزه و خانم‌هایی که ازدواج نکردن قابل انجام هست و هیچ ارتباطی به حالا مسائل مربوط به دوشیزگی خانم‌ها نداره و هیچ ربطی اصلا به این موضوعات نداره.

اقدامات قبل از عمل لابیاپلاستی

قبل از عمل کار خاصی نباید انجام بدید فقط یک بهداشت فردی هست و یک یا دو تا آزمایش خون ساده.

عمل لابیاپلاستی در سمنان

مراقب های بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبت‌های بعدش هم همینطور، کار سختی نیست بیمار بلافاصله بعد از اینکه کارش تموم شد می‌تونه اگر داخل مطب باشه که خب میره خونه و اگر داخل بیمارستان باشه بعد از چند ساعت مرخص میشه.
فقط داروهای که پزشک براش تجهیز می‌کنه را باید مصرف کنه.
و بهداشت اون ناحیه را رعایت می‌کنه و از سرگیری روابط جنسی تا زمانی که کاملا بخیه های که زده شده جوش بخوره به خاطر این که بخیه باز شه و شکل بدی به خودش نگیره نباید انجام بده.

درد و خون ریزی عمل لابیاپلاستی

بعد از این عمل بیمار درد خاصی نداره در حین عمل معمولا خون ریزی خیلی کمی وجود داره عفونت خاصی پیدا نمیکنه.

نتیجه عمل لابیاپلاستی

تقریبا بین ۹۵ تا ۹۹ درصد بیماری‌ها از نتیجه عمل لابیاپلاستی راضی هستن.

عوارض عمل لابیاپلاستی

معمولا عمل لابیاپلاستی که به تنهایی انجام بشه هیچ تاثیری بر روی ارگاسم نداره و با توجه به اینکه اعتماد به نفس بیمار بالا میره و پارتنر فرد از اون آناتومی و شکل ظاهر راضی تر هست معمولا رضایت و میل جنسی هر دو طرف بالاتر هم میره.

اقدامات بعد از عمل لابیاپلاستی

• بیماران بین ۶ تا ۸ هفته بعد از این عمل جراحی نباید نزدیکی داشته باشین
  • ورزش های سنگین نباید انجام بدین
  • استخر، و ورزش های آبی انجام ندین
  • از وان حمام استفاده نکنین
  • مراقب های معمول و روتین زخم هاشون را باید داشته باشین
  • لباس های تنگ و چسبان نپوشین
  • آنتی بیتیک هاشون را مصرف کنین
  • شستشوی روزانه داشته باشین

تا اینکه این بخیه ها به خوبی جوش بخوره و باز و عفونت نکنه تا اون نتیجه ای که مطلوبشون هست را به دست بیارین.

برای مشاوره رایگان با دکتر زهرا غلامی همین الان با شماره ۰۹۰۲۲۰۹۹۳۳۶ تماس بگیرید.